19 augusti 2007

Hemling

På Hemnet fann jag detta hus i Hemling för 150.000 kronor. Byggt av betonghålsten och lättbetong med isolering och putsad fasad. Panna för olja/el/ved eller pellets. På tomten (1700 kvm) finns det vinbärsbuskar och fiskedamm. Huset ligger 5 mil NV Örnsköldsvik och ett par mil SSV Trehörningssjö. Det är 200 m till matvaruaffären och 200 m till bensinstationen. Låter som om det ligger mitt i byn. "Mitt i byn" vill jag inte bo om jag ska bo i hus. Då kan jag lika gärna bo i en lägenhet "mitt i smeten". Men huset ser beboeligt och fint ut även på bilderna inifrån huset. Månne det är blåbetong och radon som sätter ner priset? Om det finns radon i huset borde väl mäklaren upplysa om detta? Eller är det läget vid sidan av allfarvägen? Undrar hur hög driftskostnaden är och frågar mig om jag kan klara av att bo i Hemling? Å varför Hemling? Kan jag tänka mig att bo i Hemling så borde jag ju kunna bo i Strycksele eller någonstans i Ådalen lika väl. Men där finns kanske inte sådana "skönheter" till hus? Och finns det så kostar de mer gissar jag. Ska jag bo i hus överhuvudtaget?

Jakten på ny bostad fortsätter. Att det ska vara så svårt att komma till skott och häva sig iväg härifrån.

Ps. Bilden "snodde" jag från nätet. Jag har inte varit på plats och tagit den själv. Ds.

Inga kommentarer: