11 juli 2007

Vad kan man lita på?

Den 26 juni fick jag besked från Försäkringskassan att mitt aktivitetsstöd skulle bli 223 kr per dag. Dagen därpå, den 27 juni, kom ett ändringsbeslut. Min ersättning skulle bli 596 kronor fr o m den 25 juni. I går kom så ytterligare ett ändringsbeslut. Nu ska min ersättning vara 642 kronor fr o m den 2 juli! Har jag då 596 kronor per dag mellan den 25 juni och den 2 juli? Eller är det en "karensvecka" som gäller? Jag tror jag blir kollrig i skallen. Vilket beslut kan man lita på?

Nu har jag i alla fall fyllt i en "försäkran" för perioden 25 juni – 10 juli. Ska bli spännande att se om ersättningen utbetalas i slutet av månaden och om den räcker till nästa utbetalningsdag. Måtte elräkningen vara "överkomlig" denna gång.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Krevaderna har tystnat
och kriget har tagit slut.
Ensam sitter kaparen vi kanonerna.
Över gyttje fyllda gravar
ligger luften tung av krut
han fingrar lite tankspritt på patronerna.
Och när han tittar sig i spegeln
har den rämnat mitt itu
och mellan halvorna av hans ansikte
kilar råttorna in och ut.
Då kommer Mor Maria krypande
och hennes ögon är så blå
när hon skriker, vem i hela världen kan man lita på?
Tycker denna passar till ett par av dina bloggar...
Retstickan

Ulf sa...

Dom var bra! *ler*

Anonym sa...

Jaaaa...det tycker jag med :-)
Musiken lika aktuell idag med...
Retstickan