18 juli 2007

Tomt

Det är alltid på samma sätt. Det är likadant varje gång barnen lämnar huset efter att ha varit här en tid. Huset känns tomt och öde. Det tar ett par dagar innan jag vänjer mig vid att vara ensam i huset. Idag har yngste sonen rest med sin mor till Gotland. De blir där en vecka. Om han sedan kommer tillbaka hit vet jag inte idag. Om hans bror kommer hit vet jag inte heller. Ska jag sitta här och vänta på att han ska behaga meddela sina planer? Eller ska jag försöka hitta på något på egen hand under ett par dagar? Allt känns ekonomiskt osäkert och ytterst svävande just nu. Men jag fick ju ett efterlängtat varmt bad i alla fall.

6 kommentarer:

Anonym sa...

*S*...tände du ljusen och korkade upp champagnen ...*S*
Retstickan

Ulf sa...

Tända ljus och champagne på ljusa dagen. Nix. *ler*

Anonym sa...

*S*...Du borde kanske testa det...stämningen kan ju infinna sig i alla fall...ler....
retstickan

Ulf sa...

Tsss..vatten och alkohol går ju inte ihop. Dessutom blir det trångt i badkaret om jag ska ha räddningsvästen på mig *ler*

Anonym sa...

Räddningsvästen...var det hon som skulle tvätta dig på ryggen det... |:...*S*

Ulf sa...

Risken att drunkna är ju större om man dricker alkohol i badet. Därför behövs en flytväst*ler* Hmm...då är det svårt att bli skrubbad på ryggen. Hur gör man då? *undrar*