12 juli 2007

Man må schwettes nalta

Inte mindes jag att det var så jobbigt att klippa gräs. Efter att ha tankat klipparen så lyckades jag få igång den. Drog den efter mig genom det 25 – 30 cm höga gräset framför ladugården. Försökte jag skjuta klipparen framför mig så stannade den ofelbart. Men gick gjorde den så länge jag drog den efter mig. En fantastisk maskin! En vanvårdad Klippo av årsmodell 1987 med en Briggs & Stratton motor på 3,5 hk. Trots att den gör tjänst både som jordfräs och slåtteraggregat så går den stånkande och frustande år ut och år in. Den bara går och går! Det kan man inte säga om dess husse. Efter tjugo minuter så började je schwettes nalta och känna att mina krafter sinade. Konditionen är verkligen urusel! Nu är det bara sju - åtta gånger så mycket kvar att klippa. *suck* Men jag ska väl ha något att göra och gnälla över i morgon också?

Inga kommentarer: