05 juni 2007

Sonia går sönder

När jag återkom från Konsum så var trädgårdsmästaren i full färd med att klippa gräset. Jag känner mig gynnad som har egen trädgårdsmästare dvs. en hälftenägare som känner ansvar för skötseln. Tror att det beror på att det blir lite trist i stan. Betvivlar att hon ens har balkonglådor att peta i med sina gröna fingrar. Så när tillfälle bjuds tar hon en sväng med gräsklipparen. Klart att jag är glad för det men jag hade faktiskt bestämt att jag skulle klippa gräset i morgon. Nu blir det närmast lite efterputsning av slåttern under morgondagen. Jämna till gräset så att säga.

Som avslutning skulle trädgårdsmästaren kamma gruset med hjälp av ett skyffeljärn. Bäst hon går där och skyfflar så stöter järnet till ena benet på trädgårdsbordet. Benet viker sig och i gruset far kaffet, kaffekoppar, tillbringare och Sonia. Sonia är ett glas och Sonia går sönder. Allt annat håller. Sakta men säkert decimeras mitt innehav av dricksglas. Förra helgen var det sonen som knäckte ett glas och denna gång hans mor. Blir snart till att göra en inköpsrunda och se om det fortfarande går att köpa Sonia i trepack på Domus. Hm… nu för tiden heter det säkert Coop stormarknad eller något sådant? Ur led är tiden och namnen med den.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hörde att i jorden finns ett ämne som ökar serotoninet i hjärnan ochman blir lyckligare.

Ska jag leta rätt på artikeln eller förresten sånt är ju du jätteduktig på. Det var en norsk tidning vill jag minnas.