10 maj 2007

Å ida då?

Efter lunch åkte jag iväg till Skatudden. Efter ett evinnerligt kryssande kors och tvärs över stenarna på den urusla vägen kom jag fram. Nedlastad med kaffetermos, smörgåsar, sittunderlag, kamera och stativ tog jag mig ner genom skogen och ut på den steniga udden där måsarna härskar. Det blåste kallt från havet. Efter en timme hade jag gjort två exponeringar med Kowan och tagit ett halvt dussin kort med digitalkameran. Först när jag kom hem insåg jag att jag inte hade tagit några digitala bilder på de ”analoga” motiven. Jag hade kameran framme men använde den bara som ljusmätare. Borde faktiskt ha tagit en massa alternativa digitala bilder som ”reserv”. Men icke då! Ogenomtänkt fotograferande som vanligt. Eller var det detta faktum att jag var så inne i analogt fotande att jag glömde bort det digitala?

Kopierade de sista två negativen från mina testrullar ikväll. Nu finns inget mer att kopiera. I morgon får jag ytterligare ett par bilder i min ”klippbok” med ”provbilder”. Kanske är Skämningsön värd en mässa i morgon? Men vädret ska visst bli en smula ostadigt. Hela helgen kommer det att dra regn och rusk över mig. Om jag ska tro att meteorologerna vet vad de talar om. Kanske blir det en helg framför kakelugnen i stället?

Inga kommentarer: