15 april 2007

Till slut

Jag kunde ju inte låta bli att fortsätta grubbla över var linsen tagit vägen. Så jag rotade runt i alla rum och skåp där jag misstänkte att den kunde ha hamnat. Drog ut lådor i köket. Vem vet. Kanske hade den hamnat bland plastpåsar och påsförslutare? Utan resultat. Ingen lins. Till slut bestämde jag mig för att än en gång kolla i skåpet där de flesta tillbehören fanns innan jag drog fram dem idag. Bestämde mig för att plocka ur skåpet.

När jag kollade i en kartong märkt Top Filter så låg där en lins med en Serie VII – 55 mm ring. Kartongen borde ha varit tom, men någon hade stoppat in min makrolins där. Denne någon är antagligen inte jag för så ordentlig är jag inte. Många saker har funnit mycket konstiga platser sedan f.d. hustru var här och ”röjde upp” medan jag låg på Akademiska. När jag fann linsen så var klockan kvart i fyra.

Till slut fick jag trots allt ägna en av stund av dagen åt att krypa omkring för att fota lite blommor och blader. Fotograferade också sonen när han hoppade omkring på studsmattan. Sedan tog batteriet slut och middagen skulle lagas. Pepparlax och potatis för mig. Ris, currysås och kyckling åt sonen.

Inga kommentarer: