03 april 2007

Planering!

Egentligen har jag bestämt mig för att inte upprätta några planer, eftersom det alltid kommer något i vägen som ändrar och stuvar om i planeringen. Men nu ska jag planera!

Jag såg sotarens skoavtryck framför vedspisen. När jag såg mig om i köket så insåg jag att det behövs en rejäl ”vårskurning” av golvet. Alltså har jag bestämt mig för att se till att:
* golvet rengöres
* diskbänken är tom och blank
* kupan över vedspisen är ren och snygg
* skåpluckorna torkas av
* golvsocklarna blir rena
* fönstren blir putsade i köket.

Allt ska vara klart på fredag kväll. Det gäller att skynda långsamt!

I mitt inre undrar jag faktiskt om jag kommer att klara av detta eller kommer det något annat emellan? Något annat som känns så mycket mer angeläget? Jag är ju ganska lat till min natur, om det nu inte är något mycket roligt och engagerande som jag ska göra. Då kan jag uppvisa ett lätt maniskt drag istället.

Jag vet ju hur jag funkar ibland. Planerar ambitiöst och glömmer mycket fort.

Inga kommentarer: