14 mars 2007

Om studiet av fekalier

Vilken glädje jag kände när jag studerade fekalierna i toalettstolen. För första gången sedan förra sommaren så sjönk skiten! Efter vad jag förstått så betyder detta att fettet i maten hade spjälkats i tarmen. Det är kvarvarande fett i avföringen som gör att bajs flyter. Konsistensen var fast och färgen ljusbrun. Inte lös och gul som den varit större delen av sjukdomsperioden. Kan det vara så att produktionen av galla och bukspott så sakteliga kommer igång? Eller var det bara en tillfällighet?

Visst är det märkligt vilka specialintressen man får ibland.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Ja få se om jag minns vad jag försökte skriva förut...det handlade om flytbajs som jag blir glad när jag har. Har hört att sjunkbomber inte är nått bra sen hittade jag en sida som diskuterade skit...http://43.freebb.com/fettskramd/fettskramd-article454.html&highlight=

Anonym sa...

http://43.freebb.com/fettskramd/
fettskramd-article454.
html&highlight=

Så ska hela länken se ut och nu gick det ju hur bra som helst att kommentera...märkligt...men bra

Ulf sa...

Har du kollat in sidan? Jag får inte länken att fungera.

Anonym sa...

Jag märker att alla orden måste komma med i en enda lång rad då kommer sidan fram.