16 januari 2007

31 januari - en ödesdag

Det blev en heldag på Akademiska idag. Kom dit strax före elva. Då hade jag dessutom hunnit med att köpa ett batteri till min iMac! Först så hade docent Rasmussen "fastnat" någonstans och dök upp strax efter tolv. Det var väl okej för jag fick en överbliven lunch att "mumsa" på till tröst. Om man nu kan mumsa på sjukhusmat? Jag trodde att jag skulle kunna åka hem efter samtalet, men istället ville den käre doktorn att vi skulle passa på att skriva in mig på avdelningen eftersom vi enats om operation. Sagt och gjort.

Jag skickades runt i sjukhuset för att ta mitt livs första EKG, tala med en sjukgymnast, en sjuksköterska och slutligen med en narkosläkare. Av den redogörelse som narkosläkaren gav så förstår jag att operationen är stor och omfattande samt att jag kommer att ha slangar, dräneringar och katetrar i alla kroppsöppningar. Finns det inga så tar de upp en öppning och ansluter en slang där. Hela dagen gick åt. Hem kom jag strax före kl. 19. Som sagt, en heldag!

Jag kommer att läggas in på Akademiska den 30 januari, opereras den 31 januari och åka hem ett par veckor senare.

Inga kommentarer: