28 januari 2007

Habegäret i mig

Det dök upp en fågel vid fröautomaten idag. En fågel som jag inte kände igen. När jag väl greppat kameran för att fånga den på bild så var den försvunnen. Genom skallen for då, helt omotiverat, att jag borde ha ett polarisationsfilter till min digitala kamera. För att inte tala om alla andra grejer jag vill ha/borde skaffa mig. Habegäret slog till! Så här kommer min önskelista *ler*

  • Ny dator. En MacMini. Snygg dator!
  • Skärm därtill. En Sony SDM-S205F för bildhantering. Bra skärm!
  • Extern hårddisk. En LaCie designad för att passa MacMini. Snygg!
  • En skanner för både film och papper.
  • Ny fotoskrivare för A-3 format.
  • Kikare, Soligor 10x42. Vattentät och bra!
  • Akromatisk närbildslins, Soligor PRO +3
  • Ett polarisationsfilter till min Panasonic
  • Fler minneskort till min Panasonic
  • Extra batteri till min Panasonic
  • En begagnad mellanformatskamera med några obejektiv, ex.vis Zenza Bronica

Fantisera är tillåtet. Att förverkliga sina fantasier kan vara svårare. I synnerhet som de "kostar skjortan".

Nu ska jag fantisera bort disken!

Inga kommentarer: