18 januari 2007

Å hå ja ja

En alldeles vanlig dag? Nja, inte riktigt. Dagen började med att jag stod ute på gården med stelfrusna fingrar och försökte pilla in en glödlampa till nummerbelysningen. Gick inget vidare i början men till slut så lyckades jag. Bilen skulle ju in för besiktning idag. Det kändes onödigt att få ett påpekande för en trasig lampa. Besiktningen gick väl inget vidare. En 2:a för glapp i höger nedre styrled. Var kanske väntat, för förra året var det den vänstra styrleden som förorsakade ombesiktning. Antar att jag ska vara tacksam för att att Bilprovningen kollar trafiksäkerheten, men tanken på ombesiktning och en extra utgift irriterar. I synnerhet som det finns en elräkning att betala denna månad. Men det går runt och blir ett överskott på lönen med 1.500 kr denna månad. Tur att det inte kommer elräkningar varje månad!

Efter besiktningen drog jag så iväg till ICA Maxi, El-Giganten och SIBA för att kontrollera om det fanns en mikrovågsugn som passade min plånbok. Fann en mekanisk enkel och lättbegriplig ugn hos SIBA i Valbo. Priset 499 kr var också passande så jag stuvade in ugnen i bilen och for vidare till loppmarknaden. Om det var något fynd vet jag inte men de fyra klädda köksstolarna var stadiga och välgjorda. Priset 200 kr för alla fyra var också acceptabelt. I synnerhet som jag gillar den enkla modellen med drag från tidigt 70-tal. Så nu sitter jag här med en mikrovågsugn och nya begagnade stolar. Jag som aldrig trodde att jag skulle skaffa en mikrovågsugn har blivit med sådan. Nu hoppas jag att den också ska förenkla och underlätta mathållningen under min sjukskrivning. Bekvämt är det onekligen i varje fall.

Inga kommentarer: