06 december 2006

Tebax

Det har gått si så där tio dagar sedan jag senast skrev i bloggen. Varför så lång tid? Egentligen vet jag inte men jag har helt enkelt inte "haft lust". Har inte känt för det. Ville inte skriva om servicen av bilen som kostade 1.500 kr extra p g a utslitna bromsar. Inte heller ville jag skriva om hur dåligt jag mådde i helgen när jag inte fick blodsockervärdet att understiga 10 mmol. Hela helgen pendlade det mellan 10 och 15 mmol. Misstänker starkt att det var frånvaron av motion som drev det i höjden. Inte ville jag skriva om detta! Vad ville jag då skriva om? Intet! Så har det varit. Jag ville inte skriva. När jag tänker på orsaken därtill lutar jag allt mer åt att jag varit deprimerad. Ja, deprimerad. Nedstämd av okänd orsak eller okända orsaker. Har funderat en smula i kringelikrokar kring ekonomi, flytt, arbete, sjukdomsbild m m. Allt detta sammantaget har gjort att jag mest suttit i fåtöljen och väntat på att klockan ska bli halv tio så jag kunde gå och lägga mig för att sova en natt mot en ny meningslös och gråtrist dag. Så har det nog varit. Men nu är jag tebax!

1 kommentar:

Anonym sa...

Ja trodde nog att det var nått sånt.
Vem skulle inte bli deprimerad...jag bara undrar?


Kanske du skulle köpa hund i allafall? Eller kan du inte låna en av nån som vill leasa ut sin jycke? Fodervärd åt en terrier :-).

Jag skulle ju kunna låna ut en fyllhund men då får du ingen motion iallafall och inte är den skön att klappa på heller.

Ha det gott

Kram