26 november 2006

Födelsedag

Sitter här och funderar på om det hänt något särskilt sedan jag sist skrev i bloggen. Det har knappast hänt något uppseendeväckande men ändå något lite. Jag fyllde år i går - lördag. Det blev en mycket stillsam födelsedag. Några ringde och gratulerade medan andra skickade ett SMS. Yngste sonen och f.d. hustrun uppvaktade mig i huset. Dagen till ära hade jag fixat en gräddtårta som vi satte i oss. Tog lite extra insulin och det slank ner både en och två bitar av den till kaffet. Klarade blodsockerstegringen skapligt tycker jag. Kanske för att jag drog ner på sockret i marsánkrämen och använde hallonsylt utan tillsatt socker? Tack Konsum för att ni tagit hem hallon- och lingonsylt som jag kan använda till godsaker som tårta och havregrynsgröt!

Inga kommentarer: