20 december 2006

Choklad i stora lass

Egentligen hade jag tänkt gå över till Lidl för att kolla om de hade en mindre kakform än den springform jag har hemma. Överväger starkt att göra en gräddtårta till julbordet. Det är märkligt vilken lockelse sådana saker får på mig nu för tiden. Förmodar att det hänger samman med att tårtor, bakelser, läsk, choklad och snask är "förbjudet" för mig. Utom sockerfritt godis då, möjligen. Nåväl, jag gick in, men väl inkommen i affären kom nästa tanke. Pojkarna ska väl ha något att snaska på under jullovet? Jag passar på att handla lite godis till julen eftersom godis verkar vara billigt på Lidl. Sagt och gjort. Jag lastade på mig ett halvt dussin utrikiska chokladkakor och en stor påse med karameller. Billigt blev det i alla fall! Väl utkommen ur affären insåg jag att jag totalt hade glömt att titta efter en liten kakform. Det är väl detta som kallas för Alzheimers Light? Nu gäller det bara att komma ihåg att svänga in till ICA Kvantum eller Willys på vägen hem. De har kanske en för singelhushållet mer passande springform?

Inga kommentarer: