06 oktober 2006

Äntligen! En film framkallad!

Efter sju sorger och åtta bedrövelser så har jag lyckats framkalla en rulle 120-film. Först tar det sin lilla tid innan maskinen värmer vattnet till rätt temperatur och sedan var det det här med kemikalier. Jag letade i köket! Jag letade i brygghuset! Jag letade i "lilla snickeriet"! Jag letade i förråden! De fanns inte! Ringde upp någon och någon trodde sig ha kört en massa flaskor till miljöstationen för länge sedan. Denne någon var inte jag! Uppgiven satte jag mig i fåtöljen och beredde mig på att vara tvungen att köpa ny framkallare och fix när det klack till. Det blå skåpet! Mycket riktigt! Där, i det blå skåpet på mitt rum stod de. Oöppnade flaskor med framkallare och fix.

Nu är en film framkallad. Effke R100, Rodinal 1+40 i 13 minuter, stoppbad och Acufix. Sköljd och upphängd på tork. Varken motiv eller negativ ser särskilt spännande ut. Endast ett fåtal rutor verkar vara rätt exponerade, men jag ska titta närmare imorgon när filmen torkat. Nu återstår endast att ta blodsockerprov och en spruta insulin. Sedan hägrar sängen.

Godnatt världen!

Inga kommentarer: