06 oktober 2006

En ovanlig förmiddag

Mörkret var kompakt i morse när jag klev ur sängen. Detta skulle bli dagen då gårdagens träning i att försöka förstå filmframmatningen på min Yashica Mat skulle krönas med framgång! Lyckades efter en viss möda avlägsna den oexponerade rullen ur kameran vars slutare hade låst sig och flyttade över filmen till Yashican. Under förmiddagen lallade jag så runt på gården och exponerade filmen. Nu har jag fyra filmer att framkalla, samt en ny och ännu ej avslutad rulle som sitter i Yashican. Ska se om jag klarar av att framkalla några av 120-rullarna under kvällen. Jag vill gärna veta om jag förstått hur frammatningen fungerar på Yashican!

Fick också besök av en god vän på väg från Uppsala till Vännäs. Han plockade ett par papperskassar fulla med Melonäpplen för att göra äppelmos. Skönt att någon tar rätt på äpplena och gör något av dem. Sedan fikade vi och talades vid en stund innan han fortsatte sin resa mot norr. Det är trevligt när vänner tittar in över en kopp kaffe eller en matbit.

Det blev en ovanlig förmiddag denna fredag!

Inga kommentarer: