03 oktober 2006

Hemma igen

Gårdagens resa hemåt gick bra, utan incidenter i trefiken denna gång. Jag hade föresatt mig att exponera två rullar film under hemresan, men den ena kamerans slutare låste sig. Jag blev mycket frustrerad och irriterad, för det gick inte att spola tillbaka filmen och flytta över den till den andra kameran. Irritationen gjorde att fotograferandet inte blev något nöje, utan snarare en plåga. Har i alla fall en rulle att framkalla vid tillfälle.

Huset var en smula utkylt vid hemkomsten, men med hjälp av brasor i kökspis och kakelugnar blev temperaturen något bättre. Med tanke på de höga elpriserna så gäller det att härda ut så länge det går innan värmen slås på för vintern.

På kvällen såg jag en film om Ali Farka Touré (1939-2006), en musiker från Mali. Jag gillade musiken han spelade och fann den rytmisk och spännande även om jag inte förstår orden. Tror jag måste skaffa en eller ett par av hans skivor. Jag vill höra mer!

Inga kommentarer: