27 september 2006

Åter i huset

Han satte sig i stolen och tittade på mig. Sedan sa han: "Det är svårt. Mycket svårt. Vi ser ingen tumör på röntgenbilderna, och dina levervärden har blivit något bättre, så jag tycker vi avvaktar med operation. Vi tar nya prover nästa vecka och om värdena fortsätter att bli bättre så skriver vi ut dig. Vi släpper dig inte utan kallar dig till mottagningen i fortsättningen för kontroll". Läget är alltså oförändrat. Symptomen kan orsakas av min diabetes likväl som av en tumör.

Vid hemkomsten låg en skrivelse från ögonkliniken i brevlådan. De har mottagit min remiss. Samtidigt meddelade de att väntetiden är 84 dagar! Vad ska man säga? Måste jag bli blind innan jag får komma dit? Detta var kanske en smula elakt och tillspetsat. Egentligen är jag mer än nöjd med den vård jag mött så här långt.

Inga kommentarer: