30 september 2006

Genom regn och dimma till pizza

Gårdagens resa gick utmärkt. Den enda incidenten inträffade i Sundsvall då bilen framför stannade mycket hastigt. Däcken planade i en vattenpuss vid den tvära inbromsningen, men jag lyckades styra ut bilen till vänster om den framförvarande och stannade, innan jag hamnade i trafiken på det korsande körfältet. Det gick bra denna gång!

Ju längre mot norr desto mörkare blev molnen och regnet föll. Ur högtalarna strömmade musik med Jimmy Witherspoon, Katie Webster och Etta James. Musik som dränkte ljudet av däckens monotona svischande ljud mot en alltmer regvåt asfalt. Dimman tätnade. Vid passagen över Höga Kustenbron syntes endast körbanan. Toppen av pylonerna som bär bron förenade sig med molnen! Utsikten över Ångermanälven var obefintlig!

Lunchen bestående av kaffe, ägg, tomat, bröd och kycklingfilé intogs vid Ullångersfjärden strax norr om Ullånger. Kylan och blåsten gjorde att maten förtärdes i bilen. Passade på att ringa upp min arbetsledare för att lämna en lägesrapport om min situation och sjukskrivning. Som vanligt var det ett trevligt samtal. Jag har en bra närmsta chef!

Efter drygt 5 timmar rullade jag så in i Vännäs. Kvällen tillbringades vid köksbordet tillsammans med fd hustru, vår son, hennes barnbarn och barnbarnets far. Middagen bestod av en mycket god hemlagad pizza. Jag visste inte att min äldste son var ett sådant ämne till pizzabagare!

1 kommentar:

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.