27 september 2006

Ett nytt mörkrum?

Mina tankar på optik till förstoringsapparaten ledde mig in på tanken att flytta in mitt mörkrum från brygghuset till badrummet. Förstoringsapparaten kan stå på tvättmaskinen, och om jag bygger ett demonterbart underrede i trä med en lös skiva ovanpå, så får jag en arbetsbänk ovanpå badkaret. En arbetsbänk som lätt kan ställas undan när den inte används. Arbetsbänken fixar jag, men frågan är om jag kan dra in el i badrummet, utan att klämma kabeln och utan att få oönskat ljusinsläpp genom dörren?

Jag ser bara fördelar med att flytta in mörkrummet. Badrummet är uppvärmt. Det är lätt att mörklägga. Där finns vatten och avlopp. Dessutom får jag tillgång till resten av huset utan att behöva trava över gården varje gång jag vill ha en kopp kaffe eller äta en bit. Att nyttja badrummet blir en bra lösning.

Ps. Förstoringsoptiken gick för 1.325 kr. Tre gånger mer än vad jag hade tänkt bjuda för den! Ds.

Inga kommentarer: