06 december 2008

Dement?

Ibland är jag mer än lovligt glömsk och "disträ". Satte mig i bilen för att fara de fem milen till det stora köpcentrat utanför Gävle. En bit på väg så upptäckte jag att skivorna jag skulle lyssna på under resan låg kvar på hatthyllan i hallen. P1 och P2 fick ersätta Jinmmy Rushing och Hazmat Modine och det gick väl så där.

Jag stannade först till på Biståndsloppisen men där fanns inte det lilla soffbord jag söker. Vidare till Lundins säljlager där jag köpte mig strumpor. kalsonger och ett termounderställ. Så dags för OnOff, SIBA och El-Giganten för en snabb kontroll av utbudet av 32" platt-TV. Inne på El-Giganten kände jag att det var dags för lunch varpå jag satte mig i bilen och for hem. Hemkommen insåg jag att jag glömt det viktigaste skälet till att uppsöka köpcentrat. Nämligen mitt behov av ett par nya jeans samt ett par "snyggare" byxor. Ack, ja.

Denna glömska måste vara de tidiga tecknen på att jag har drabbats av Alzheimers sjukdom.

Inga kommentarer: