21 december 2008

Att göra

  • Julstäda i köket. D v s plocka av köksbordet, diska två kastruller, två tallrikar, tre kaffekoppar, en skärbräda, fem glas samt ett oräkneligt antal bestick av diverse slag. Dammsuga? Nja, det gjorde jag ju igår så det får vara till nästa gång det krasar under fötterna.
  • Betala räkningarna så att privatgirot hinner med att se till att fodringsägarna får sina slantar i tid före årsskiftet.
  • Ringa Tvåan och tala om att jag tänker åka över till huset för att hämta en kartong med grejer och lite kläder samt kabeln till motorvärmaren. Vad gör man inte för att hon ska slippa undra över märkliga hjulspår om hon får för sig att titta till huset.

Ujuj, vad trött jag blev. Tror jag går och lägger mig på sängen en stund. Det gäller att vara utvilad om "att-göra-listan" ska hinnas med under dagen.

Inga kommentarer: