16 augusti 2008

Bad whiskey and bad women

...is gonna be the death of me". Eller hur det nu var John Lee Hooker kvad - när det begav sig. Några "bad women" vet jag inte om jag träffat på under min levnad men "bad whiskey" har det förekommit en del av. Jack Daniels t.ex. Fy för den lede - vilket tvålvatten! Inte vet jag om Stewarts blended är så mycket bättre. Hur kunde jag köpa denna dynga "förr i tiden"? Ska jag dö på grund av "bad whiskey" så låt det åtminstone vara med en Dalwhinnie eller ännu bättre en Bruichladdich "in my hand".

Lawd, have mercy on me!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Whiskeysmaken är det inget fel på nuförtiden, hör jag. :)

Anonym sa...

Åh, jag kom att tänka på Etta James... Har du hört den här?

http://www.youtube.com/watch?v=RI98xPkLNVU

stella sweden sa...

Isch..ALL whisey är dödlig! Jag intar Sangiovese via ett teleskopsugrör ja!

Ulf sa...

lilla blå;
En smakrik slatt av livets vatten är aldrig fel :)

stella sweden;
Jepp :)

irrhönan;
Etta James har en pipa som heter duga :) Nej jag hade inte hört just den låten men mycket annat. Tack för länken :)