08 juni 2008

Inför Göteborg City Race

Jag avser att, om möjligt, delta med Veliga Wilma i Göteborg City Race den 14 juni. Då kör ju, som allom bekant är, STCC (Swedish Touring Car Championship) en stadstävling i Göteborg. Jag gav mig genast av på jakt efter sponsorer. Lyckades omedelbart ragga upp ett halvt dussin intresserade - Konsum, Willys, ICA, Biltema, Apoteket och Systembolaget *så var de nämnda*. Men då deras bidrag till iordningsställandet av Wilma endast täcker en femtedel av hennes yta inser jag att, jag kommer få svårt att hinna med att omvandla Wilma till en äkta Touring Car. Jakten på hugade sponsorer fortsätter dock med oförtruten styrka, men just nu är risken stor att jag får följa tävlingen på distans framför "dumburken". Ytterligare en komplikation i sammanhanget är att jag än så länge inte funnit en anmälningsblankett till loppet på nätet. Kanske räcker det med att skicka en anmälan per e-post, med bifogad bild, till tävlingsledningen? Eller måste jag skriva min anmälan med reservoirpenna och åtföljande bläckplumpar?
- Wilma under förvandling till en äkta Touring Car-
F.ö så undrar jag varför det heter Göteborg City Race och inte "Gothenburg City Race"? Eller varför inte helt enkelt "Göteborgs gatlopp"?

7 kommentarer:

Anonym sa...

Spännande. Hoppas verkligen att du hinner få Vilma färdig.
(Tyvärr kunde jag inte se bilden på Vilma såvida hon inte är omvandlade till ett litet rött kryss)

Ulf sa...

gubben;
Synd att du inte kunde se bilden, men det var jag som schabblade med inlägget och inte städade upp i koden. Hoppas det är fixat nu. Jag har sett bilden hela tiden och trodde naturligtvis att alla andra skulle se den med.

Anonym sa...

NU ser även jag Vilma.
Bäva månne konkurrenterna :))

Anonym sa...

Göteborg City Race? En begivenhet som jag inte alls känner till... få se nu... aha, den äger inte rum i Majorna, så det är väl därför.
Nå, bara Ulf lyckas köra hela vägen till Göteborg så är hälften vunnet!

Ulf sa...

civ ing;
Bäste civilingenjör. Jag ska medge att 27.500 mil har satt sina spår hos Wilma men hon frustar och rullar ännu trots sina yttre skavanker. Jag tror att det är första gången som STCC körs på gator så det är inte konstigt om civilingenjören inte känner till "gatloppet".

Ulf sa...

gubben;
Jepp. Di må bäve. Jag satsar starkt på att skrämma konkurrenterna av banan :-)

Anonym sa...

"Göteborg city race" kan namnet ha något att göra med krafter..?..för det heter ju Gothenburg horse show..men då är det ju bara en hästkraft, och med smackstart..^^
Retstickan