17 februari 2008

Att vila på hanen - del 2

Jag behöver tips. Tips om gratis programvara som gör det möjligt att spara ner bloggen till hårddisken. Förr i tiden (slutet av förra seklet) använde jag mig av Web Devil (för Macintosh) för att studera hur hemsidor var skapade. Web Devil hämtade hem sidorna till hårddisken och jag kunde titta på sidorna "offline" eller öppna dem i Dreamweaver. Så jag söker en motsvarande programvara för Windows 98. Någon som kan upplysa mig om hur jag ska spara ner min blogg till hårddisken?

Tillägg (kl 12.27) Jag hittade ett program - Web Site Downloader. En gratis "offline browser" på Download. Nu är nästa problem. Hur i helsefyr ska jag komma ut på nätet med den. Den envisas med att vilja ansluta till "nätverket" (ADSL-modemet). Internetanslutningen borde ju funka lika smidigt som Mozilla Firefox tycker jag. Å hur i hela friden ska jag bära mig åt för att plocka bort "nätverket" ?

Inga kommentarer: