14 januari 2008

Heute

Jag har berövats min hammare denna andra veckas första dag. Jag har inte slagit in en endaste liten spik i en endaste liten tunn bräda idag. Idag har jag bubbat tvåochenhalvtums björkplankor, mätt, ritat, kapat, hyvlat, kluvit virke, hummat och kliat mig i skallen. I morgon ska jag göra limfogar ur vilka jag ska ta fram en "prototyp" till en trädgårdsmöbel i björk. En grov och ful trädgårdsmöbel ser det ut att bli, om jag får säga min mening. Och det får jag ju.

Men inte visste jag att det fanns så mycket korta senor och dimunitiva muskler i min rygg.

3 kommentarer:

Anonym sa...

din-mun....va sa du nu att det hette??? du har då så krångliga ord :-) säg som de är ...är du lämmen?

Ulf sa...

bagarberta;
jo nog är det så.

Anonym sa...

Ska Ni möblera Norrland? Konkurrera ut IKEA?