18 augusti 2007

Att förstöra en blogg om en grubbla

Jag förstörde en blogg om en grubbla ikväll. Det var alls inte meningen eller tanken bakom telefonsamtalet men effekten blev den. Efter att ha diskuterat, ventilerat och resonerat i telefon kring lägenhetsboende kontra att bo i hus, så kände jag att det går inte att skriva om mina förvirrade resonemang och tankegångar i bloggen. All "inspiration", kraft och intresse för ämnet hade försvunnit. Ämnet kändes stött och blött, utagerat och utrett. Men ämnet är inte alls utrett, och det dyker säkert som amen i kyrkan upp igen i framtiden. Men ikväll känns det bara så "dött".

Av detta lärde jag mig i alla fall något inför framtiden – hoppas jag. Håll tand för tunga och diskutera aldrig det tilltänkta ämnet för ett blogginlägg. Nu gäller det bara att minnas det till nästa gång också. Jag förstörde en blogg om en grubbla ikväll.

Inga kommentarer: