02 maj 2007

Familjeläkaren

Idag träffade jag min familjeläkare för första gången trots att jag tydligen haft honom som läkare i flera år. För första gången sedan jag blev sjuk så blev jag ordentligt undersökt. Han kollade hjärta, lungor, knackade på ryggen, klämde på magen och kände på muskler. Dessutom vill han ha nya prover. Han verkade inte tro på något "fysiskt" arbete för mig, den närmaste tiden, utan talade om att det är kanske dags att finna ett lättare arbete typ "kontorsarbete". Vidare trodde han att jag behöver ha "sommaren på mig" för att återhämta mig. Kommer att kalla mig för fortsatt kontakt före midsommar. Fram tills dess är jag sjukskriven.

Jag får nog ordna en egen "rehabilteringplan" med lätta arbetsuppgifter. Sådana som att blanka skor, fixa bilen, städa, diska, tvätta och klippa gräset. Sedan finns det ju lite snickerier att göra. Trädgårdsbord och stereomöbel t.ex. Nog finns det att göra. Det gäller bara att "ta tag" i sakerna också. Nu har jag ju dessutom fem-sex kilo kamerautrustning att släpa runt i naturen när jag känner mig stark nog för utflykter till skog och hav.

Schemalagda aktiviteter? Utan utrymme för infall och improvisationer? Det låter väl trist?

4 kommentarer:

Anonym sa...

Ibland kanske man måste schemalägga för att det ska bli av. Jag borde t ex schemalägga städning men gud så tråkigt.

Ulf sa...

Om jag schemalägger min städning så kan du kanske städa åt mig? :)

Anonym sa...

Jo det är märkligt att städa åt andra är mycket roligare.

Anonym sa...

*S* du kan få hjälpa mig med städningen, så blir det arbete utanför hemmet...*S*
Retstickan