12 april 2007

Tvätt i solsken

Gårdagen präglades av en stillsam molande värk i mage och tarm. En värk som gjorde mig ganska orörlig och stilla. Hade inte lust att göra någonting. Det fortsatte idag, men idag drabbades jag också av mängder med nysattacker på morgonen. Fick smärtor på högra sidan av buken. Antar att det var där den avskurna bukmuskulaturen var sydd. Det kändes så i alla fall. Smärtan gick inte över utan jag tog en värktablett till lindring. Det var den första tabletten på mycket länge och den hjälpte.

Tvättade en maskin med kulörtvätt och hängde den på tvättlinorna i solskenet.. Det är något speciellt med tvätt som hänger på tork ute. Månne det är tanken på att snart är det sommar som glädjer? Eller är det den rena friska doften som gör att det är något speciellt med tvätten? Värmen är nu på frammarsch. Äntligen!

Började fundera på ett nytt trädgårdsbord och eventuellt nya stolar till det. Får väl se om jag kommer till skott och tar mig för att göra nya möbler. Har en idé om ett lätt och ”smäckert” sexkantigt bord men är inte riktigt klar över hur det ska konstrueras på ”enklast” tänkbara sätt. Frågan är om jag också måste göra nya stolar också? Eller räcker det med att måla de gamla?

1 kommentar:

Anonym sa...

Håller med dig1 Finns inte godare doft än nytvättat och utehängt, ja skulle vara nybakta bullar då?