11 januari 2007

Utan nät på jobbet

I två dagar har vi varit utan Internet på jobbet pga. en trasig switch. Egentligen tycker jag att det är helt oacceptabelt att det ska ta två dagar att fixa fram en switch. Det borde skramla till i brevlådan redan ett par timmar efter det att beställningen lagts. Eller så borde någon med makt och myndighet ha stuckit iväg och köpt en switch direkt över disk. Eller kastat sig i bilen och åkt upp till Söderhamn och hämtat den. Men icke då. Nu satt vi en drös med människor här och väntade på att dagens post skulle komma. Enligt uppgift skulle nämligen switchen vara med i sändningen. På eftermiddagen kom den.

Jag har inte kunnat skriva ut mina ansökningshandlingar eftersom det interna nätet varit drabbat, och jag kände hur irritationen växte för varje timme som gick.
De senaste dagarna har jag verkligen behövt surfa runt lite. Om inte annat så för att söka efter en passande skärm till en MacMini *ler*.

Inga kommentarer: