20 januari 2007

Lite röjt & annat

Det var bara att bita i det sura äpplet och ge sig ut i kylan. Jag ville inte, men drog till slut iväg och skaffade bensin till slungan. Fyllde också upp bilen! 50,7 liter för "bara" 510 kronor. 10:05 kr/litern kostade bensinen. Rena fyndpriset i dessa dagar!

Efter att ha stoppat in innerjackan i ytterjackan, dragit ner yllemössan över skulten, satt på lovikkavantar och vinterstövlar, gav jag mig så ut i det vita. Röjde upp lite på gården och rensade vägen från snö. Därefter bar jag snabbt in sex vedhämtare med fin björkved. I frysen finns snabbmat och i köket en mikrovågsugn. Nu kan det utlovade busvädret få komma. Jag känner mig rustad att möta det.

Det är i alla fall märkligt, att jag ska låta mitt inbyggda "startmotstånd" bestämma över mitt handlande i så hög grad, att det enkla kan kännas tungt och komplicerat. Särskilt som jag "innerst inne" vet att jag mår bra av frisk luft och lite motion. Visserligen sträckte jag mig i ryggen men blodet blev syresatt och jag återvände in i huset och värmen som en betydligt piggare och gladare människa.

Inga kommentarer: